Haribol

Universele Wijsheid voor het Moderne Leven

Zakelijk

De Kracht van Lokale Online Marketing in Deventer: Bereik Je Doelgroep Effectief

 

Je kunt online marketing in Deventer zien als het promoten van producten, diensten of lokale bedrijf via het internet met het gebruik maken van digitale media. Bij digitale media kun je denken aan advertenties in zoekresultaten, social media, e-mail en het verbeteren van vindbaarheid in zoekmachines zoals Google.

 

Voordelen van online marketing voor lokale ondernemers

Met online marketing voor lokale ondernemers kun je genieten van een aantal belangrijke voordelen zoals lagere marketingkosten, flexibiliteit, meetbare resultaten en groot bereik. Een heel belangrijk voordeel is dat het een groot bereik heeft. Iedereen zit tegenwoordig op het internet en dus ook je lokale doelgroep. Het kan zijn dat je een hele specifieke doelgroep hebt. Geen probleem voor online marketing, want het biedt de mogelijkheid om effectief de doelgroep te targeten. Zodoende bereik je alleen de consument die interesse heeft in je diensten of producten. Ander belangrijk voordeel is dat lokale online marketing goed te meten is. Je kunt op elk moment inzicht krijgen in de effectiviteit van promotiecampagnes en je website. Met een tool zoals Google Analytics kun je iedere dag zien hoeveel mensen op een advertentie of link klikken, hoe lang, hoe vaak, op welk tijdstip en in welke regio een webpagina bekeken wordt. Met deze informatie kun je budgetten, webpagina’s en advertenties aanpassen. Dit maakt online marketing heel effectief en dynamisch wanneer je online wilt groeien.

 

Online marketing en de mogelijkheden voor lokale ondernemers

Bij online marketing en lokale ondernemers gaat het om twee dingen: lokale zichtbaarheid en lokale vindbaarheid. Deze twee onderdelen komen samen in een marketingplan. Als ondernemer kun je kiezen uit ontzettend veel technieken en online tools. Wel is het belangrijk dat het online gedrag goed moet aansluiten bij de doelgroep. Bekende lokale online marketing kanalen zijn De Gouden Gids, SEO, online bedrijfsvermeldingen, advertenties op social media, Google advertenties en Google Bedrijfsprofiel. Dat laatste is een van de belangrijkste tools voor lokale ondernemers. Met zo’n bedrijfsprofiel zorg je er namelijk voor dat je via Google Maps te vinden bent en dat je getoond wordt bij zoekopdrachten. Voldoet je Google Bedrijfsprofiel aan de eisen van Google, dan word je zichtbaar bij local pack in Google.