Dat is alles. De wedstrijd van je leven. Hoofd tot hoofd. Tegenover. Vlag aan vlag voor het WK. En alleen je beste vriend of ergste vijand staat je in de weg als je elkaar achtervolgt over 32 duivels ingewikkelde racebanen van Parijs tot Rio.

Dan was er de SNES-trilogie die bekend staat als “Top Gear” (of “Top Racer” zoals het in Japan werd genoemd). De nasleep na de eerste TG heeft vooruitgang geboekt op het gebied van race-opties, auto’s, ontwerpen en “geld” dat nodig is om onderdelen en accessoires te kopen die op de hoogste plaatsen in een race zijn verdiend. De originele Top Gear wordt gewaardeerd om het feit dat het van nature eenvoudig was – kies je naam, kies je transmissie (automatisch of handmatig), kies je bestuurder en auto-indeling en rijd gewoon!

Ieder van jullie kiest zorgvuldig je auto op basis van snelheid. Bediening en vermogen. Pak de besturing en raak ze op het asfalt. Dit is een ongelooflijke race op een gesplitst scherm op zijn best, en je hebt al je vaardigheden, moed en fracties van een seconde nodig om op de weg te blijven en obstakels, barri�res en pitstops te passeren, dag na dag, nacht na nacht. . Bereid je dus voor. Start uw motor. En neem de nitro. Er is maar plek voor ��n in de winnaarskring!

Grafisch:

De graphics in deze game doen hun werk goed, een netjes openingsscherm wordt gevolgd door een goed ontworpen optiescherm met een verbluffende gedigitaliseerde foto (volgens SNES-normen) achter de tekst. In het spel zelf zijn de graphics redelijk goed en de auto’s zelf zijn goed getekend. Een effect dat ik nergens anders heb gezien op de hoogste versnelling, is de manier waarop sommige races van dag naar nacht gaan en vice versa, wat de zichtbaarheid verbetert of verslechtert.

De achtergronden zijn ook uniek voor elke baan, je kunt de scheve toren van Pisa in Pisa zien, de Eiffeltoren in Parijs, enz. De pitlane is goed geanimeerd en de snelheidsmeter en timer kunnen intu�tief worden bekeken. snel zonder te crashen. Ik hield ook van de kleine tekstballonnen die uit de zijkant van de auto springen telkens wanneer je tegen een andere auto botst of een nitro gebruikt. Als je bijvoorbeeld in een groep auto’s stapt en steeds wegrijdt, zal de bestuurder iets zeggen als “ga uit mijn weg” of “je bent blind”.

De controles:

De besturing is in ��n woord perfect. Je hebt 4 bedieningsopties, waaronder een voor linkshandigen waarbij je de SNES-pad naar beneden houdt. Manoeuvreren met uw auto is net zo eenvoudig als het nemen van een bocht. Inhalen in snelle bochten is geen probleem, je kunt langs de buitenkant zoeven of een klein snelheidsverlies nemen en naar binnen rijden. De rem- en nitroknoppen zijn gemakkelijk te bereiken en vereisen slechts een duimbeweging om ze te bereiken. In de handmatige versnellingsmodus kun je een versnelling hoger of lager schakelen door simpelweg op de R- of L-knop te drukken.

Muziek en geluidseffecten:

Ik moet zeggen dat Top Gear naar mijn mening de beste muziek heeft van alle racegames tot nu toe. Het titelnummer is een klassieker (het is ook de eindmuziek van Lotus1 in Genesis) en de songgametracks zijn ook perfect en lijken altijd perfect voor welk nummer je ook speelt, de hoge noten lijken te scherpe wendingen en wendingen. Muziek om te evenaren. Het heeft een ritme dat je adrenaline doet pompen terwijl je door haarspeldbochten raast. Ook de geluidseffecten van de auto (slippen, motorgeluid, etc.) worden perfect weergegeven.

Hoe te spelen:

Het sterke punt van Top Gear is de spannende gameplay. Het feit dat het permanent gesplitste scherm (zoals Mario Kart) je altijd laat strijden tegen een andere “menselijke” speler, is de troefkaart. Als je in de modus voor ��n speler speelt, wordt de auto van de tweede speler bestuurd door SNES en moeten ze voltanken zoals jij. In de modus voor twee spelers bestuurt speler 2 deze auto. Er zijn 20 auto’s in elke race en je positie op de grid wordt bepaald door je finishpositie in de vorige race. Als je bijvoorbeeld als eerste bent ge�indigd, start je de volgende race om 20, 2e = 19, enz.

Als je als eerste eindigt op een route in welk land dan ook, krijg je 20 punten, de tweede plaats 15 punten, de derde plaats 12, de vierde 10 en de vijfde 8. Maar dat is het eindpunt, want ja als je dat doet als Als je een bepaalde route op de vijfde plaats of beter (van de 20 auto’s), haal je de volgende route niet. Ook moet je in het ene land of continent ten minste derde of beter eindigen om naar het volgende land te gaan.

Er zijn 32 tracks in acht gebieden over de hele wereld: VS, Zuid-Amerika (meestal in Brazili�, maar interessant)