Betere verkoopgesprekken voor krachtige verkoopconversie is alles bij het creëren van een inkomen op internet.
Bij internetmarketing is het stellen van garantie op uw product of dienst een zeer belangrijke stap in het verhogen van de verkoopconversies op uw aanbod. Internetkopers hebben niet het voordeel u persoonlijk te ontmoeten en u de hand te schudden. Ze zijn niet in staat om de 93% van de communicatie te krijgen die niet door uw woorden wordt geleverd, wat normaal gesproken erg belangrijk is bij verkoopconversie. Ze kunnen alleen beslissen of ze uw product of dienst willen kopen op basis van de informatie op uw website of verkooppagina.
Verkoopconversie vereist bijna altijd een sterke klantgarantie!
Internet en direct response marketeers noemen deze garantie “Risk Reversal”. Het idee is dat mensen eerder geneigd zullen zijn om van een aanbieding gebruik te maken als ze weten dat ze hun geld terug kunnen krijgen als het product of de dienst het verkoopexemplaar niet waarmaakt. Duidelijke, op voordelen gebaseerde verkoopteksten dragen bij aan het scheppen van de juiste verwachtingen en zullen resulteren in tevredener klanten en een lager rendement. Een sterke garantie voor hun tevredenheid is vaak het zachte duwtje dat de klant nodig heeft om van zeer geïnteresseerde naar het invoeren van zijn betalingsgegevens en de trotse nieuwe eigenaar van uw informatieproduct of dienst te worden.
Land’s End hanteert een ongelooflijke garantie om een betere verkoopconversie te krijgen op hun website en in hun magazine.
Hier is een voorbeeld van hun garantiefilosofie:
“De Lands’ End-garantie is altijd onvoorwaardelijk geweest. Er staat: “Als u niet tevreden bent met een artikel, kunt u het ons op elk gewenst moment terugsturen voor omruiling of terugbetaling van de aankoopprijs.” We menen elk woord van het. Wat dan ook. Wanneer. Altijd. Maar om ervoor te zorgen dat dit volkomen duidelijk is, hebben we besloten om het verder te vereenvoudigen. Gegarandeerd. Periode.®” (LandsEnd.com)
Soms kan een sterke garantie onbedoelde resultaten opleveren. Het bieden van sterke garanties om verkoopconversies te verhogen kan soms leiden tot misbruik door klanten. Op een keer besloot een klant aan het einde van het land dat ze terug wilden naar de taxi die op de voorkant van hun catalogus stond.
Het was in 1984 en de klassieke taxi werd voor $ 19.000 gekocht door een vrouw in Kansas als cadeau voor haar man. Haar man was een fervent autoverzamelaar. Meer dan 20 jaar later belde een heer en besloot dat hij terug wilde keren naar de taxi voor een terugbetaling. Hoewel land in dit product niet via hun catalogus te koop aanbood en het via een andere verkoper was gekocht, stonden ze nog steeds achter het product en gaven ze een volledige terugbetaling die hun restitutiebeleid vasthield.
Ik herinner me dat ik een ander verhaal hoorde over een groot bedrijf dat wereldberoemd is om hun service. Dit bedrijf is gevestigd in het noordwesten en veel mensen houden van dit bedrijf vanwege hun uitzonderlijke klantenservice en genereuze restitutie- en retourbeleid. In één geval besloot een vrouw dat ze banden wilde retourneren die ze had gekocht. Dit bedrijf verkocht helemaal geen banden of andere autoproducten. Ze zijn een van de toonaangevende bedrijven in mode en kleding. Vanwege hun 100% tevredenheidsgarantie voor hun klanten, betalen ze nog steeds de aankoopprijs van deze vrouw terug en namen ze de banden terug om de klant tevreden te houden. Dit bedrijf, dat vaak wordt geprezen om hun uitzonderlijke klantenservice, is van Nordstrom.
Op korte termijn lijken dit soort rendementen idioot. Maar in de langetermijnvisie van het opbouwen van een bedrijf, is het tevreden houden van klanten de ultieme weg naar succes. Denk eens na over uw aanbod en hoe u uw klanten een sterke garantie kunt bieden. Als u zich niet op uw gemak voelt bij het aanbieden van een sterke risico-omkering in uw verkoopmateriaal, moet u de waarde die u daadwerkelijk aan de markt levert, heroverwegen. Het belangrijkste punt van het opbouwen van een succesvol bedrijf is winstgevendheid op de lange termijn, en dat komt alleen van tevreden klanten die veel waarde krijgen en vervolgens hun vrienden, familie en collega’s vertellen over de geweldige deal die ze hebben gekregen voor uw product of dienst.”