De MiEV komt naar de stad.

Vertaling: Mitsubishi Motors North America Inc. biedt zijn Mitsubishi innovatieve Electric Vehicle (geweldige naam, ik weet het) aan voor pre-order vanaf 22 april, Earth Day.

Dit voertuig is, net als Nissan’s Leaf, altijd volledig elektrisch. De enige Blog over elektrische voertuigen andere full-on elektrische auto die in de handel verkrijgbaar is, is de Tesla Roadster, die je ongeveer $ 100.000 terugbrengt. Tesla’s gestroomlijnde Model S-sedan, die ook kan bogen op een oplaadduur van 300 mijl en claimt nul tot 60 in 5,6 seconden, kost ongeveer de helft en komt volgend jaar uit.

De volledig elektrische line-up die binnenkort voor de consument beschikbaar is, zal uit vijf modellen bestaan. En er komen er nog meer.

De $ 41.000 Chevy Volt is ook op straat. Een ervan werd onlangs gespot door mijn collega Sandy Nax op een autoshow in Kingsburg. De Volt heeft ook een gasmotor voor back-up. Het volledig elektrische bereik is 40 mijl, niet helemaal de helft van de 100 mijl geadverteerde afstand van $ 32,780 Leaf.

Maar volgens Washington Examiner-verslaggever David Freddoso is het nieuws niet zo opwindend voor Chevy. Freddoso schrijft in maart in zijn blog dat de verkoop van de Volt in februari een “zeer bescheiden 281” was, tegen 326 in december. Lees enkele opmerkingen over het bericht en het lijkt meer een kwestie van vraag dan van aanbod te zijn. Een commentator zegt dat zijn Volt pas eind april of mei wordt afgeleverd.

Na verschillende vertragingen lijkt Fisker op schema om zijn Karma-sedan in juni of juli te leveren, meldt Products & Tech News. De blog zegt: “Fisker’s Roger Ormisher wijst er ook op dat het bedrijf zoals gepland eind maart is begonnen met ‘beperkte serieproductie’, en hij zegt dat het bedrijf ‘langzaam opvoert om absolute kwaliteit te garanderen’.” De volledig elektrische luxe auto kost ongeveer $ 100.000.

Ter vergelijking: de instapmodel Mitsubishi i uit 2012 zal kopers een miezerige $ 27.990 terugbrengen. Voeg het federale belastingkrediet toe en de prijs daalt tot $ 20.490, “een aanzienlijke besparing… in vergelijking met de massaproductie van EV-concurrentie”, zegt het bedrijf in een verklaring.

Voor een paar duizend meer kunnen kopers het SE-pakket krijgen met “360 watt, acht luidsprekers geluidssysteem, met leer omwikkeld stuur en pookknop, opgewaardeerd stoelmateriaal met zilveren interieuraccenten, uniek tweekleurig interieur en deurpanelen, 15 -inch lichtmetalen velgen en mistlampen.” Een andere upgrade omvat een snellaadpoort voor 80 procent opladen in 30 minuten en andere leuke dingen.

De MiEV zal te zien zijn op Earth Day San Francisco 2011 op 23 april in het Civic Center Plaza. Ga voor meer informatie naar http://www.earthdaysf.com/.

Mitsubishi bood in het persbericht geen rijbereik voor de MiEV, maar Michael Boxwell van thechargingpoint.com zegt dat de autofabrikant een actieradius van 92 mijl claimt. Hij zei dat hij tijdens het testen van de auto een bereik van 92,7 mijl in de stad kon bereiken. “Bij hogere snelheden neemt het bereik echter aanzienlijk af”, zegt Boxwell. “Tijdens een rit over de snelweg zakte mijn actieradius tot iets meer dan 80 kilometer, terwijl crosscountry rijden me een actieradius gaf van 104 kilometer.”

Blogger Phil T heeft de grenzen van zijn nieuw aangeschafte Nissan Leaf getest op wegen in Zuid-CaliforniĆ« en had het volgende te zeggen over zijn actieradius: “Ik heb op een dag 86,5 mijl gemeten toen ik besloot om te proberen de auto zonder stroom te laten rijden om kijk wat de actieradius zou zijn. Ik heb sommige kilometers rustig gereden en andere agressief, zonder snelwegkilometers. Ik weet dat de auto meer actieradius heeft en ik zal het misschien nog een keer proberen met een volle ‘tank’ voorzichtig rijden. ”

Ik volg de heldendaden van Phil T, die onlangs zijn Leaf ophaalde in Costa Mesa. Ik vertelde hem mijn angst om helemaal elektrisch te gaan. (Ik heb overwogen om mijn zwarte custom Super Beetle uit 1974 om te bouwen.) Phil zegt zich geen zorgen te maken: ‘Het heeft geen zin bang te zijn, Mike. Per slot van rekening heeft ‘faint heart never won fair maiden’, zoals ze zeggen.’

Ter verdediging zal ik zeggen dat ik 20 jaar geleden de schone maagd heb gewonnen.

Phil zegt dat het gewoon een kwestie is van rekening houden met de omstandigheden en of de dagelijkse ritten van een bestuurder passen bij het bereik van een elektrisch voertuig. “Dat en je zou een plan nodig hebben voor langere reizen”, zegt hij.

Dus als je de knoop doorhakt, hoor ik graag je ervaringen.